Fandom

VroniPlag Wiki

Ugv/Fragment 055 19

< Ugv

31.377Seiten in
diesem Wiki
Seite hinzufügen
Diskussion6 Teilen

Typus
KeineWertung
Bearbeiter
Stratumlucidum
Gesichtet
No.png
Untersuchte Arbeit:
Seite: 55, Zeilen: 19-22
Quelle: Forest et al 1986
Seite(n): 194, Zeilen: li. Sp. 22-25, re. Sp. 44-50
Auf der Suche nach einem sowohl zuverlässigen wie auch frühzeitigen Indikator und Verlaufsparameter einer bakteriellen Infektion und ihrer antibiotischen Behandlung, [sic] ist in der perinatologischen Literatur häufig das C-reaktive Protein erwähnt worden (SANN et al. 1984, Hindocha et al. 1984).

[Literaturverzeichnis

Hindocha, P., Campbell, C.A., Gould, J.D.M., Wojciechowski, A., Wood, C.B.S. Serial study of C-reactive [sic] protein in neonatal septicaemia. Arch. Dis. Child. 1984, 59: 435-438

[...]

Sann, L., Bienvenu, F., Bienvenu, J., Bourgeois, J., Bethenod, M. Evolution of serum prealbumin, C-reactive protein and orosomucoid in neonates with bacterial infection. J. Pediatr. 1984, 105: 977-981]

[Since the morbidity and mortality rates associated with bacterial infection in neonates are high, antibiotics are widely used as soon as infection is suspected clinically (1, 2). [...]] A reliable indicator is therefore required for detecting and monitoring the course of bacterial infection and the efficacy of antibiotic therapy (9). CRP may well be such an indicator (6–8) [...].

[Literaturnachweise]

[6. Peltota H, Luhtala K, Valmari P. C-reactive protein as a detector of organic complications during recovery from childhood purulent meningitis. J Pediatr 1984; 104: 869–72.]

7. Sann L, Bienvenu F, Bienvenu J, Bourgeois J, Bethenod M. Evolution of serum prealbumin, C-reactive protein and orosomucoid in neonates with bacterial infection. J Pediatr 1984; 105: 977–81.

8. Hindocha P, Campbell CA, Gould JDM, Wojciechowski A, Wood CBS. Serial study of C-reactive [sic] protein in neonatal septicemia [sic]. Arch Dis Child 1984; 59: 435–8.

[9. Klein JO, Morey SM. Bacterial Infection. In: Remington SJ, Klein JO, Eds. Infectious Disease of the Fetus and Newborn Infant. Pp. 679–735. Philadelphia: WB Saunders, 1976.]

Anmerkungen

Die Verf. übernimmt sinngemäß den Inhalt der Quelle inkl. der Referenzen 7 und 8.

Die Titel der beiden betreffenden Aufsätze werden sowohl von der Quelle als auch der Verf. unrichtig wiedergegeben; sie lauten im Original:
Evolution of serum prealbumin, C-reactive protein, and orosomucoid in neonates with bacterial infection
bzw.
Serial study of C reactive protein in neonatal septicaemia.
Insofern scheint es fraglich, ob sie der Verf. tatsächlich vorliegen, zumal sie auf sie an keiner anderen Stelle der vorliegenden Arbeit weiter eingeht.

Sichter
(Stratumlucidum)

Auch bei Fandom

Zufälliges Wiki